Понеділок, 23.10.2017, 01:44
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Мова сайту
Выбрать язык / Select language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 100

Методичне об’єднання вчителів історії та правознавства

Особовий склад методичного об'єднання:

1. Коваль Світлана Володимирівна – учитель історії, вища категорія, учитель-методист.

2. Михайлюк Ніна Миколаївна – учитель історії, вища категорія, учитель-методист.

3. Поліщук Вікторія Михайлівна – учитель правознавства, І категорія.

4. Захарчук Вікторія Олександрівна – учитель БІХЕ, ІІ категорія.

 

Проблема, над якою працює методичне об’єднання:

Підготовка учнів до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей в умовах багатоманітного світу через засвоєння комплексу знань та формування відповідних компетенцій.

Аналіз

роботи методичного об’єднання вчителів історії та правознавства за

2014 – 2015 навчальний рік

«Учитель повинен усе життя працювати над самовдосконаленням», - писав В.Сухомлинський. Відомо, що лише творчий учитель може сформувати творчу особистість. Тому головним завданням методичного об’єднання є розвиток у кожного вчителя того індивідуального стилю, який характеризує його професійну майстерність як складне соціально-педагогічне явище, що згідно Стандарту базової і повної середньої освіти визначається «… всією структурою особистості вчителя, є синтезом різноманітних його особистісних якостей, наукової освіченості, ідейної спрямованості, фахових знань, умінь і навичок».

Науково-методична робота МО здійснювалася за напрямками:

• патріотичне й громадянське  виховання учнів на уроках історії, правознавства;

• використання краєзнавчого матеріалу у викладанні курсу історії;

•удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителів і учнів;

•аналіз та пошук ефективних форм і методів оцінювання навчальних досягнень учнів;

•розвиток  обдарованих учнів (підготовка до олімпіад, участь у роботі відділення МАН, позакласна робота).

У минулому  навчальному році вчителі кафедри історії та правознавства працювали над впровадженням у процес навчання інноваційних форм і методів, суть яких  зводиться до наступного висновку: учні краще засвоюють той матеріал, із яким вони працюють, аналізують його, роблять висновки, узагальнення, порівняння, висловлюють власну точку зору, свої думки, самостійно пояснюють історичні події та явища. Формування демократичної, правової держави та громадянського суспільства ставить нові завдання перед шкільною історичною освітою, яка має не лише  дати учням нові знання, а й сприяти формуванню  їхнього ставлення до ідей і цінностей громадянського суспільства та правової держави. Учні мають не просто запам'ятовувати дати, імена, події, факти, а й вчитися мислити, оцінювати та аналізувати, спираючись на свідчення з минулого. Вони мають не лише знати, а й ефективно застосовувати свої знання на практиці.

Саме  такі питання неодноразово обговорювались на засіданнях методичного об'єднання вчителів історії та правознавства вчителями Коваль С. В., Михайлюк Н. М., Поліщук В.М., Захарчук В.

Активна співпраця вчителя та учня, виконання індивідуальних завдань, обговорення питань з різних точок зору, використання додаткової літератури, аналіз першоджерел, опрацювання статей  журналів «Історія України»  – такі напрямки роботи вчителів з учнями, що готуються до олімпіади з історії. У минулому навчальному році  в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії брали участь такі учні:

• І місце Омельченко Інна 10 – Б клас – вчитель Коваль С.В.;

• ІІ місце Солодченкова Анастасія 8 – В клас – вчитель Світлоока Г.І.;

• ІІІ місце Кліщ Олександра 11 – А клас –  місце вчитель Михайлюк Н.М

У минулому навчальному році  в ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії:

• ІІІ місце Омельченко Інна 10 – Б клас – вчитель Коваль С.В.;

У роботі в системі МАН у минулому навчальному році  були підготовлені  дослідницькі роботи:

• всесвітня  історія - Омельченко Інна під керівництвом Коваль С.В.,  на міському етапі робота посіла ІІ місце;

• соціологія – Кліщ Олександра 11-А клас під керівництвом Поліщук В.М., на міському етапі робота посіла ІІІ місце.

В школі ведеться активна правоосвітня робота, учні залучаються до різних конкурсів, змагань з правознавства.  Школа посіла перше місце в конкурсі на опис правоосвітньої роботи в закладах освіти міста Білої Церкви і друге місце в області.

Учитель Михайлюк Н.М. тренує шкільний клуб «Ерудит». Учні – учасники клубу  посіли ІІ місце в  турнірі з інтелектуальних ігор серед команд ерудитів навчальних закладів Білої Церкви "Військова слава України", друге місце під час весняних ігор, а також стали фіналістами міського чемпіонату ерудитів.

У філософських читаннях-2015 Омельченко Інна  посіла друге  місце, підготувала  вчитель Коваль С.В.

 «Про особливості викладання історії  в 5 – 6 класах» виступала вчитель Михайлюк Н.М..  Вона відмітила, що важливим інструментарієм історичного пізнання на цьому етапі вивчення історії є підручники, посібники, хрестоматії з історії, історичні атласи, контурні карти, зошити з історії. Високу ефективність мають уроки в 5 – 6 класах, на яких використовуються прийоми коментованого читання підручника, робота з текстами  підручників та посібників, історичними документами, малюнками, дидактичними вправами. Зустрічі з історією не можуть обійтись без звернення до історії рідного краю. Діти повинні розуміти не лише загальні історичні процеси, а й уміти локалізувати їх. 

Важливе значення на уроках історії в 5- 6 класах мають ігрові форми роботи. Використання дидактичних ігор сприяє зацікавленості матеріалом, такі прийоми дозволяють дитині краще засвоїти вивчене на уроці,  поліпшити навчальні досягнення з предмету.

Нові можливості у вивченні історії відкривають інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ). Опора на візуальне сприйняття характерне для сучасного етапу розвитку цивілізації . Часто в процесі інформаційної комунікації зоровий знак переважає над текстовим. Тому використання мультимедійності на уроках історії полегшує процес запам'ятовування, дозволяє зробити урок більш цікавим і динамічним, «занурити учня в обстановку будь – якої історичної епохи, створити ілюзію присутності, співпереживання, сприяє становленню об'ємних і яскравих уявлень про минуле.

Всі вчителі кафедри історії та правознавства використовують на своїх уроках можливості інформаційних технологій навчання. Це, в першу чергу, персональні комп’ютери ( ноутбуки ) та цифрові проектори. Вони дають можливість побачити на великому екрані те, що ми бачимо на екранах комп’ютерів і телевізорів. Вчителеві легко керувати інформацією, яка передається з його комп'ютера через мультимедійний проектор на екран. Щоб успішно працювати з комп'ютером, створювати мультимедійні презентації, навчати цьому учнів, учителі кафедри закінчили курси Intel «Навчання для майбутнього». Вчителями створено посібники «Мультимедійний супровід уроків з історії».

Активізації інтересу учнівської молоді до історії, в першу чергу, до минувшини рідного краю, формуванню критичного погляду на історичні події, уміння робити висновки, сприяє дослідницька робота. Ця робота є цікавою і захоплюючою, стимулює інтерес учнів. Учителями кафедри в цьому напрямку проводилась плідна робота. Учнями школи зібрано великий матеріал по темі «Жителі мікрорайону – учасники Великої Вітчизняної війни». Це в основному, інтерв'ю та історичні експонати (фотографії, документи, листи).

Кожного року вчителі кафедри беруть участь в тижнях педмайстерності вчителів гуманітарного циклу.

У рамках декади "Мій край, моя історія жива" серед учнів 7-х класів було проведено конкурс знавців історії козацтва ( вчитель Коваль С.В.). У листопаді 2014 року учні 11-А класу провели  історичну відео-конференцію, присвячену 70-річниці вигнання з території України нацистських загарбників та 71-річниці визволення столиці України — Києва. З доповідями, які супроводжувалися презентаціями, кадрами документальних фільмів,  виступили Коханевич Н., Зінченко Т., Кліщ О., Теплюк А., Мальований Д., Клімчук Д., Пономаренко А., Свінтілова Н.. серед учнів 10-х та 11 – х класів ( вчителі Михайлюк Н.М., Коваль С. В.).  Були проведені політінформації серед учнів молодшої та середньої ланки,  влаштовано  тематичний фото-квест інформаційних матеріалів, які висвітлювали хроніку подій по визволенню території України: звільнення обласних центрів, найбільші військові операції та відомості про командуючих 1-м, 2-м , 3-м та 4-м Українськими  фронтами.

До Дня пам'яті жертв Голодомору 1932-1933 рр. були проведені тематичні заходи.

Проведено виставку  ілюстрацій, приурочену  до  70 - річниці Перемоги (вчителі Коваль С. В., Михайлюк Н.М.).

Правознавчий брейн – ринг було проведено серед учнів 10- х класів ( вчитель Поліщук В. М.). Учні 11-А класу (вчитель Михайлюк Н.М.) підготували та провели: фотовиставку та акцію «Пам’яті Небесної сотні» до річниці Революції гідності та урочисту лінійку пам’яті Героїв Крут.

У 2014 – 2015 навчальному році вчителі кафедри брали участь у міських семінарах – практикумах, обмінювалися досвідом роботи щодо методів  та форм навчальної діяльності, формуванні предметних  компетентностей  учнів (хронологічної, просторової, інформаційної, логічної, мовленнєвої, аксіологічної). Адже, сучасна школа покликана не просто дати учневі суму знань, умінь і навичок, а й зробити його компетентною людиною, здатною  самостійно здобувати і використовувати знання в різних життєвих ситуаціях;

готовою до активної і відповідальної участі в суспільному житті, такою,  що розуміє і поважає історію, культуру, традиції інших народів.

Пріоритетним напрямком державної політики в галузі освіти є створення умов для всебічного розвитку людини як особистості, розквіту її талантів, вибору профілю навчання відповідно до її інтересів. Серед заходів, що сприяють реалізації цих завдань, чільне місце посідають учнівські олімпіади, в тому числі з історії. Мета предметних олімпіад – насамперед виявлення, заохочення та розвиток обдарованих школярів. Ще стародавній китайський філософ Конфуцій закликав плекати особливо обдарованих молодих людей та інтенсивно розвивати їх здібності.

Учителі історії та правознавства БЗШ №5 – досвідчені. В процесі багаторічної  роботи кожен з них використовує свої власні форми і методи роботи з обдарованими дітьми, але  враховуючи ті універсальні якості, якими повинен володіти вчитель, працюючи з обдарованими дітьми – це доброзичливість і чуйність, проявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів, постійно самовдосконалюватися, бути готовим до виконання найрізноманітніших обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих учнів.

Впродовж року в школі велась активна правознавча робота. Щомісяця проводилися Дні права, під час яких учителі проводили відкриті уроки, працював учнівський лекторій, випускалися газети.  Щомісячно в школі проводилися Дні правознавства за певною тематикою.

Вчителі кафедри постійно цікавляться новинками методичної та наукової літератури, взаємовідвідують уроки, позакласні заходи, як з історії та правознавства, так із інших предметів

Серед учителів кафедри панує взаєморозуміння, щирість, доброзичливість, чуйність, взаємодопомога.

Добре продумана та побудована методична організація навчального процесу дозволяє найбільш ефективно формувати в учнів історичні знання, пізнавальні вміння, ключові й предметні компетентності, розвивати їх історичну свідомість, здібності, виховувати громадянські цінності та якості.. Історична освіта є невід'ємною частиною сучасної гуманітарної освіти. Вивчення і знання подій у різних цивілізаціях протягом віків дає можливість молодим людям не лише осягнути різноманітний цікавий світ, але й сформувати своє ставлення до реалій буття,визначити економічні, політичні, культурні пріоритети. Давні римляни називали історію наставницею життя, отже, лише глибоке знання допомагає правильно його будувати.

Пошук
Свята та Події
Календар свят і подій
__________________
Новини ПедПреси
Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz