Субота, 19.08.2017, 12:10
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Мова сайту
Выбрать язык / Select language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 100
Впровадження медико-педагогічної технології "Гармонія інтелекту і здоров'я (ПіснеЗнайка)"
 
 

 

 

Концепція розвитку інноваційної технології

«ПіснеЗнайка»

 

 Актуальність дослідження 

Здоров’я дітей  дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних і політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості.

Безумовно, на стан здоровя дітей впливають такі фактори, як несприятливі соціальні та екологічні умови. Одночасно з їх негативним впливом на молоде покоління негативно впливає багато факторів ризику, які мають місце в навчальних закладах. Усе це переконує педагогів у тому, що необхідно вживати спеціальних заходів щодо збереження і зміцнення здоров’я  школярів, створення здоров’язберігаючих умов навчання та виховання, перетворення кожного навчально-виховного закладу на Школу сприяння здоров’ю.

На даний період існує гостра потреба в нових навчальних посібниках, які б не тільки допомагали дітям легше засвоїти матеріал шкільної програми а й сприяли б збереженню та зміцненню їхнього здоров’я.

Серед оригінальних технологій роботи з дітьми особливе місце посідає музикотерапевтична педагогіка, оскільки вона передбачає не тільки особистісно орієнтоване навчання, виховання, розвиток духовного світу дитини, а й її оздоровлення.

Психофізіологічна комфортність музикотерапевтичної педагогіки створює оптимальні можливості використання її для навчання дітей будь-якого віку та стану здоров’я. Заснована на лікувально-оздоровчих властивостях музики, пісні, вона сприяє психоемоційній корекції, гармонізації особистості та міжособистісних стосунків.

Використання оригінальних навчальних посібників із серії «ПіснеЗнайка» допоможе дітям легше засвоїти навчальний матеріал шкільної програми і сприятиме збереженню та зміцненню їхнього здоров’я. Крім того, програмою передбачено надання педагогам і батькам широкого кола консультацій, спрямованих на розуміння особистості дітей та корекцію існуючих проблем.

Реальною спробою вирішити ці завдання стане напрацювання та апробація в умовах загальноосвітньої школи програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка».

У програмі визначено першочергові завдання:

- вироблення у дітей мотиваційних установок на ведення здорового  способу життя як однієї з головних умов і засобів збереження;

- зміцнення, формування, відтворення і передачі наступним покоління духовного, фізичного, психічного і соціального здоров’я.

Апробація програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка» в школі І-ІІІ ступенів передбачає конструктивно оновлений підхід до навчального процесу, дає можливість оптимально застосовувати перспективні психолого-педагогічні технології. Програмою передбачено таку організацію навчання, яке базується на інтегруванні різних елементів знань психології в процес традиційного навчання. Завдяки цьому відбувається всебічне вивчення соціальних явищ, зв'язок  нових знань з набутим досвідом учнів, застосування їх в ситуаціях повсякденного життя.

Під час проведення експериментальної роботи відбувається апробація кардинально нової для традиційної організації навчання системи оцінювання досягнень учнів. На перший план виходить самооцінка, яка є показником розвитку самосвідомості кожного школяра. Учителям пропонуються наступні форми і методи оцінювання й контролю: спостереження, опитування та анкетування батьків.

Мета педагогічного експерименту: дослідити й розкрити науково-практичний потенціал програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка» в умовах загальноосвітнього закладу.

Завдання експерименту:

- забезпечення проведення освітньо-виховних заходів з метою формування здорового способу життя та профілактики негативних проявів у молодіжному середовищі;

- дотримання наступності у реалізації основних положень програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка»;

- створення постійно діючого консультпункту для вчителів, які залучені до експерименту з питань планування та організації експериментальної роботи з учнями;

- створення консультпункту для батьків, учні  яких навчаються в експериментальних класах;

- напрацювання й апробація психолого-педагогічних  матеріалів згідно діючих програм експерименту;

- здійснення науково-методичного супроводу учасників експерименту;

- організація психолого-педагогічного моніторингу з метою корекції впровадження програми.

Компоненти програми:

- навчання дітей відповідно до природних здібностей, психологічних особливостей з використанням методик особистісно орієнтованого навчання, врахуванням інтересів, мотивації учня, які ґрунтуються на його нахилах та фізіологічних можливостях;

- використання психофізіологічної домінанти учнів в залежності від індивідуальних особливостей кожного учня;

- розвиток дивергентного мислення, яке сприяє розвитку ділових якостей особистості, комунікативності, активної діяльності;

- залучення до навчально-виховного процесу членів родини учнів, що сприяє формуванню правильного перспективного ставлення батьків до навчання й виховання;

- збереження і покращення здоровя учнів;

- розвиток  особистісних якостей  учнів;

- створення навчального середовища, яке ґрунтується на взаємоповазі,
взаємо відповідальності, гуманізації, толерантності;

- розробка тематичного змісту інтегрованих уроків з предметів, що вивчаються в школі І-ІІІ ступеня;

- методичне забезпечення умов для творчості вчителя.

Головним завданням програми гармонійного розвитку дитини є формування в учнів таких якостей:

- духовність;

- комунікативність;

- практичність;

- впевненість;

- інтуїція;

- інтелект;

- самоконтроль.

Реалізація завдання здійснюється через створення умов для розвитку позитивної самооцінки. Базовими компонентами позитивної самооцінки є:

- почуття належності;

- почуття мети;

- почуття індивідуальності.

Об’єктом педагогічного впливу стає вся система навчально-виховного процесу, суб’єктами – учні, батьки, вчителі, наукові керівники.

Методи дослідження:

- спостереження, тестування, анкетування;

- психологічний аналіз експериментальних ситуацій навчання й розвитку, результатів практичної діяльності учасників експерименту;

- системне проектування й аналіз, систематизація та узагальнення продуктів практичних знахідок експерименту.

Етапи дослідно-експериментальної роботи:

І етап – підготовчий (2006-2007рр.)

- аналіз навчально-виховного процесу школі за попередні роки;

- вивчення теоретичних положень інноваційної медико-педагогічної технології «ПіснеЗнайка»;

- розробка системи управління експериментом.

ІІ етап – організаційно-прогностичний (2007-2008рр.)

- затвердження складу учасників експериментальної роботи, визначення їх функцій і відповідальності за виконання основних завдань програми;

- теоретико-практична підготовка суб’єктів експерименту до інноваційної діяльності шляхом участі в науково-практичних та тренінгових семінарах, які проводяться на базі навчальних закладів м. Києва, що вже мають досвід організації й апробації програми  «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка»;

- створення творчої групи для розробки методичних рекомендацій до проведення занять з використанням навчального комплектів «Всесвіт» та «Чарівний світ чисел»;

- соціально-психологічне діагностування учнів, які будуть задіяні в експерименті;

- консультації для батьків щодо навчальної діяльності дітей в умовах експерименту;

- організація постійно діючого консультпункту для всіх учителів експерименту щодо удосконалення його умов;

- обмін думками набутого досвіду з інноваційним навчальним закладом, що здійснює апробацію програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка».

ІІІ етап – формуючий (2008-2014рр.)

- апробація змісту та умов навчання, їх корекція, прогнозування результатів;

- розробка науково-практичних рекомендацій для вчителів та батьків з метою навчання перспективним медико-педагогічним технологіям, формування здорового способу життя;

- розробка критеріїв і механізмів оцінювання впливу експерименту на його учасників;

- діагностика якості управлінської діяльності з метою отримання постійного зворотнього зв’язку шляхом проведення психолого-педагогічного опитування, анкетування, спостереження;

- продовження роботи консультпунктів, «круглих столів», тренінгів для учнів та вчителів, аналіз результативності їх роботи;

- щорічний моніторинг організації впровадження даної програми в школі, проведення анкетування педагогами та медиками;

- проведення тренінгових семінарів для учасників експерименту;

- організація відкритих занять для батьків та громадськості;

- апробація нової навчально-методичної літератури із серії «ПіснеЗнайка»;

- обмін досвідом щодо впровадження в практику традиційного навчання експериментальної програми «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка» з іншими навчальними закладами, які працюють за даною програмою через проведення майстер-класів учителів-експериментаторів.

ІУ етап – узагальнюючий (2015-2017рр.)

- поетапне вивчення експериментального навчання на фізичний, психологічний, інтелектуальний, духовний розвиток учнів загальноосвітньої школи (якісний і кількісний показник);

- аналіз результатів і висновків проведеного оцінювання ефективності апробації експериментальних програм;

- розробка відповідних рекомендацій;

- оформлення звіту про підсумки експерименту, опис одержаних результатів;

- узагальнення експериментальної роботи вчителів та психологів школи, їх творчих доробок, досягнень;

- підготовка до друку науково-практичних публікацій за підсумками експерименту.

Очікувані результати експериментальної роботи

·           Створення умов для розвитку і саморозвитку учнів як суб’єктів життєтворчості, здатних поліпшити якість свого життя.

·        Зміцнення фізичного, психологічного, соціального здоровя учнів.

·       Піднесення рівня освіти й оздоровлення на якісно новий рівень.

·              Розробка рекомендацій для впровадження в практику традиційного навчання моделі гармонійного розвитку дітей.

Критерії результативності експериментальної діяльності за програмою «Впровадження інноваційної технології гармонійного розвитку дітей «ПіснеЗнайка»:

1. Якісні показники фізичного здоров’я та інлетектуального розвитку учнів

2. Професійне зростання учителів.

3. Тісна співпраця:  батьки-учні-вчителі-громадськість.

4. Зацікавлення громадськості в ефективності впровадження інноваційних підходів навчання учнів в школі з традиційною практикою навчання.

Звіт творчої групи "ПіснеЗнайка"

за 2013/2014 навчальний рік

 

 

Пошук
Свята та Події
Календар свят і подій
__________________
Новини ПедПреси
Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz